چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
اسامی برندگان پویش ملی من‌ شیعه‌‌ی‌ علی‌ام اعلام شد

حوزه/ اسامی برندگانِ دومین پویش ملّی «من‌ شیعه‌ی‌ علی‌ام» که در ایام دهه ولایت سال جاری برگزار گردیده بودم، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام احمد قادری مدیر گروه تبلیغی جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی در گفت و گویی با تسلیت آغاز ماه صفر، ماه حزن آل الله و اسارت اهل‌بیت پیامبر علیهم‌السلام گفت: همزمان با بیست و دومین سالگرد خاکسپاری پیکر پاک شهید محمدرضا شفیعی که پس از ۱۶ سال، سالم به میهن اسلامی‌مان بازگشت، اسامی ۲۲ برنده‌ی پویش ملی «من‌ شیعه‌ی‌ علی‌ام» اعلام شد.

وی هدف از اجرای این پویش را معرفت‌افزایی و ارتباط عمیق دانش‌آموزان با آموزه‌های گرانسنگ غدیر و نیز پیوند عاطفی با شخصیت وجودی امیرالمومنین علی علیه‌السلام اعلام کرد و افزود: امسال نیز چون سال گذشته، این پویش ملی، همزمان با دهه ولایت در فضای مجازی آغاز شد و آخرین فرصت ارسال آثار، تا پایان ماه ذی‌الحجه اعلام گردید.

مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید محمدرضا شفیعی ضمن انتقاد از نهادها و دستگاه‌های دولتی که امکان همراهی در این‌گونه حرکت‌های فرهنگیِ گروه‌های جهادی را دارند؛ اما در عین حال، از حمایت شانه خالی می‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه امسال علی‌رغم تعهّد برخی از سازمان‌ها جهت حمایت از این پویش، این نهادها در میانه راه از نبود بودجه فرهنگی سخن به میان آوردند و عملا از پرداخت مساعدت، امتناع ورزیدند.

وی با بیان اینکه در ایام برگزاری پویش، کودکان و نوجوانانِ ۴ تا ۱۴ سال از استان‌های مختلف کشور، آثار خود را برای دبیرخانه این پویش ملی ارسال کردند، گفت: اسامی برندگان جوایز نقدی ۲میلیون ریالیِ دومین پویش ملی «من‌ شیعه‌ی‌ علی‌ام» به این شرح است: محمدحسن حبیبی و طاها خلیلی از استان تهران، حسین فخری‌زاده از استان فارس، ماهان کمالی‌نژاد و بهار بهمنی از استان کرمان، ثنا صالحی از استان زنجان، عاطفه و طیبه جوانبخت از استان خراسان جنوبی، نازنین زهرا زنگنه و امیرحسین زنگنه از استان خراسان رضوی، زکیه احمدی‌پرتو، فاطمه معصومه جمال‌لیوانی، محمدرضا جمال لیوانی، فاطمه‌زهرا زنگنه، فاطمه مصری‌، محمدعرفان سلیمانی‌، محمدحسن مصری، علی حیدری، زینب احمدی‌پرتو، ابوالفضل قره‌بقلو، علی و زهرا افسری از استان قم

حجت‌الاسلام قادری با تاکید بر استمرار حرکت‌های فرهنگی توسط گروه تبلیغی جهادی شهید محمدرضا شفیعی در سال جاری، ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت چهاردهم، زمینه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در کشور، افزایش یابد.

گفتنی است شهید «محمدرضا شفیعی» روز چهارم آبان ۱۳۴۶ در قم به دنیا آمد. وی عضو گردان تخریب لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام، گروهان ایثار بود. این شهید بزرگوار، پنج سال در جبهه حضور داشت که در عملیات کربلای ۴ شهید شد، اما پیکر او به‌ دست عراقی‌ها افتاد. سرانجام پیکر پاک این شهید والامقام پس از تفحّص، در روز چهارم مرداد ۱۳۸۱ در قم تشییع شد. مزار او در گلزار شهدای علی بن جعفر قم، قطعه ۲، ردیف ۱۴، شماره ۱ قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha